הזמריה

cropped-באנר-זמריה-2023-scaled-1.jpg

קונצרט פתיחה חגיגי

קונצרט פתיחה חגיגי
יום ראשון, 25.6.2023 בשעה 21:00
היכל התרבות החדש, עכו

ברכות:
שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו
קולט אביטל, יו"ר הזמריה


ישמעאל, ישמעאל מאת חיים פרמונט
בביצוע מקהלת אודיאנה
מנצחת: ענת אהרוני

חמישיית כלי קשת:
אלינא גורביץ – כינור ראשון
תום מיטיניצקי – כינור שני
אירינה סבלייבה – ויולה
חמוטל מרום – צ'לו
רון מרחבי, קונטרבס


מקהלת אודיאנה

"ישמעאל, ישמעאל" מבוססת על שיר מאת המשורר המתרגם והמחזאי – חתן פרס ישראל לשירה בשנת 1974 שלום יוסף שפירא (1990-1904), אשר שמו הספרותי הוא ש. שלום. מילות השיר הן פנייה של יצחק ל"אחיו מלידה" ישמעאל, בה מובעת כמיהתו לשלום בין האחים המסמל את השלום בין העמים: עם ישראל ועם ישמעאל. המקום אותו המשורר בוחר שבו תתממש ההשלמה בין האחים הוא לא אחר מאשר הבאר לחי רועי, המקום בו האל נגלה לפני הגר הבורחת משרי המתעמרת בה, ומבטיח לה כי תלד בן אשר יהיה "פרא אדם ידו בכל ויד כל בו ועל פני כל אחיו ישכון".

הטקסט, על יופיו ותמימותו-שלכאורה, מהווה את אחת הקריאות הישירות, הכנות, המרגשות והחזקות ביותר לשלום שנכתבה באזורנו במשך כל שנות הסכסוך העקוב מדם. הוא גם מגדיר סכסוך זה בצורה מפוכחת: ריב בין שני אחים (עמים) מוכי-שרב, "טרופי רוח", אשר המרעה שלהם שרוף, החציר "יבש כתבן" וחייהם אינם חיים. על כן קורא יצחק לאחיו "התועה במדבר" להכירו (ואולי גם להכיר בו…), לגול (בכוחות משותפים) את האבן מפי הבאר, להשקות את העדרים ולחזור לחיים, במקום להמשיך במריבה הנצחית.

היצירה בגרסתה הראשונית, למקהלת ילדים ולתזמורת כלי קשת, הולחנה בשנת 2003 בהזמנת תיכון בליך ברמת גן ובוצעה באותה השנה ע"י מקהלת בליך והתזמורת הקאמרית רמת גן בניצוח אביב רון. הגרסה המתוקנת והמחודשת, למקהלה מעורבת ותזמורת כלי קשת, נכתבה בשנת 2007 בהזמנת בי"ס תלמה ילין. את כל אחת משתי הגרסאות ניתן לבצע בלווי פסנתר במקום תזמורת המיתרים. המוסיקה מנסה להקיף מגוון של סגנונות ומרקמים המשולבים בה יחד: מהרמוניה כרומאטית-ליניארית של סוף המאה ה-19, דרך מרקם ניאו קלאסי של המאה ה-18 ועד למונודיה ומודאליות "ים תיכונית" או "מזרח תיכונית".

חיים פרמונט

בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים ואוניברסיטת פנסילבניה בפילדלפיה, ארה"ב. למד קומפוזיציה אצל מרק קופיטמן בירושלים ואצל ריצ'ארד וורניק וג'ורג' קראמב בארצות הברית. זכה, בין השאר, בשלושה פרסי אקו"מ, פרס רוזנבלום לאמנויות הבמה, פרס מרגלית למוסיקה לתיאטרון ובפרס ראש הממשלה למלחינים לשנת תשנ"ו. יצירותיו כוללות מוסיקה קאמרית, ווקאלית, סימפונית, אופרות ומוסיקה לקולנוע , לתיאטרון ולמולטימדיה. שימש כמלחין הבית בתזמורת הסימפונית חיפה ובתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. משנת 1985 נמנה על סגל מורי האקדמיה למוסיקה בירושלים. בשנים 1987-2017 נמנה על צוות מורי מגמת המוסיקה בחטיבה העליונה בבית הספר השש-שנתי "רעות" (לשעבר ויצ"ו).

מחרוזת משירי ארץ ישראל א'
קוינטה וחצי מנצח: דורון בן עמי


קוינטה וחצי

אני מאמין (שחקי שחקי) מאת שאול טשרניחובסקי, עיבוד משה זורמן
מקהלת נוה שיר בניצוח: ענת דור
ומקהלת הבוגרות של קונסרבטוריון פתח תקווה קאנטו בניצוח: אורית שילוח
מנצחת :ענת דור
פסנתר: שחר בורק

מחווה לנשים יוצרות ומבצעות זמר עברי לחן ועיבוד משה זורמן
מקהלת נוה שיר מנצחת: ענת דור
פסנתר: שחר בורק

לכבוד שנת ה-70 למדינה, במסגרת של "מפעל הפיס" הוזמנה היצירה "מחווה לנשים יוצרות ומבצעות זמר ישראלי" מהמלחין פרופ' משה זורמן במיוחד עבור "הזמריה הישראלית", בהיותנו מקהלת נשים, אנו משוכנעות כי ראוי להתמקד בעשייה המוסיקלית של היוצרות והזמרות הרבות והמצוינות, אלה שפעלו בעבר ואלה שפועלות גם כיום, עשייה ברוכה אותה זכינו להכיר ולהוקיר לאורך השנים.

יצרנו מחווה ליוצרות ולמבצעות של שירים מתקופות שונות, ברכה צפירה ושושנה דמארי, נחמה הנדל, ריטה ויהודית רביץ. לכל אחת מזמרות אלה שמור מקום של כבוד בפס הקול הישראלי לדורותיו וכל אחת מייצגת תקופה וסגנון ייחודיים. פרופסור משה זורמן כתב עבורנו את היצירה, המבוססת על שירים שמבצעות זמרות אלה, בתוספת עיבוד נפלא לקולות המקהלה. במופע שזורים קטעי וידאו מקוריים,  בהם נראות ונשמעות הזמרות שילוב המפגיש קולות מן העבר עם קולות ההווה.  את שירת המקהלה מלווה פסנתר.   

 


מקהלת נוה שיר   צלם: רלף רושינסקי


משה זורמן

מלחין, מנצח ופסנתרן. בוגר האקדמיה למוזיקה תל אביב במגמות פסנתר, טרומבון וקומפוזיציה. בעל תואר דוקטור למוסיקה מאוניברסיטת העיר ניו יורק. פרופסור במכללת לוינסקי לחינוך ובבית הספר למוסיקה בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב, ניהל את הפקולטה לחינוך מוסיקלי במכללת לווינסקי, הקים וניהל את המסלול לתרפיה במוסיקה במכללה.  חיבר 152 יצירות מקוריות, ביניהן 11 אופרות, 25 יצירות סימפוניות ואלפי עיבודים במגוון סגנוני רחב – בין אוונגרד אקדמי (בביצוע התזמורת הפילהרמונית הישראלית) לבין פופ וג'אז (עם נעמי שמר, חוה אלברשטיין ויהורם גאון).  זוכה פרס אקו"ם למפעל חיים במוסיקה קונצרטית 2023, חתן פרס לנדאו (2017), קלאסילייק (2016), פרס ראש הממשלה למלחינים (2002), פרס הפסקול (2000) ופרס אקו"ם (1993).


באך: כוראל מקנטטה 147

מנדלסון: מתוך  אליהו
– הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל
– מבורכים האנשים היראים אותו

גרשווין: זה לא בהכרח כך (פורגי ובס)

מקהלת האיחוד מנצח: רונן בורשבסקי
פסנתר: פיליפ לוריא


מקהלת האיחוד  צלם: אריאל וייס

מחרוזת משירי ארץ ישראל ב'

קוינטה וחצי מנצח: דורון בן עמי

הנחייה:
זוהייר בהלול
שאול גלעד

כרטיסים:

  • קופת היכל התרבות htakko.co.il  | טלפון: 04-9956333
  • קופת "בראבו" bravo.org.il  | טלפון 3221*
Scroll to Top